بیوگرافی گلشیفته فراهانی و ازدواج هایش
نوشته شده توسط : غلام توسلی

زندگی زودهنگام
فراهانی در 10 ژوئیه 1983 در تهران ، فرزند بهزاد فراهانی ، کارگردان و بازیگر تئاتر و فهیمه رحیم نیا متولد شد. خواهرش شقایق فراهانی بازیگر است. گلشیفته از پنج سالگی تحصیل موسیقی و پیانو را آغاز کرد و بعداً وارد مدرسه موسیقی در تهران شد. در سن 14 سالگی به عنوان بازیگر نقش اصلی درخت گلابی داریوش مهرجویی انتخاب شد ، نقشی که برای آن برنده جایزه بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن از بخش بین المللی شانزدهمین جشنواره بین المللی فیلم فجر در تهران شد.

حرفه
1997–2012
2012 – تاکنون
فراهانی در سنگ صبور (2012) به کارگردانی عتیق رحیمی از رمانش بازی کرد. بیشتر منتقدین با استقبال مطلوبی روبرو شدند. او همچنین در یک ویدیوی 2012 جایزه سزار در گروه امیدوار کننده ترین بازیگران بازی کرد.

فراهانی در سال 2016 با بازی آنا کارنینا روی صحنه در پاریس بازی کرد و نظرات تحسین برانگیز را دریافت کرد. او همچنین در نقش اصلی لورا در فیلم سینمایی آمریکایی پاترسون ، کارگردان جیم جارموش ، مقابل بازیگر آدام درایور بازی کرد. این فیلم با استقبال گسترده ای از نظر مثبت روبرو شد و 96٪ در سایت فیلم Rotten Tomatoes مورد تأیید قرار گرفت.

در سال 2017 ، او در فیلم فانتزی Pirates of the Caribbean: Dead Men Say No Tales به عنوان جادوگر دریا شانزا ظاهر شد.

او قرار است در فیلم کیمیا مولوی ، ساخته داریوش مهرجویی ، کارگردانی کند که براساس رمان "کیمیا خاتون" ساخته سعیده قدس ساخته خواهد شد.

زندگی گلشیفته فراهانی

کار غیر فیلم

گلشیفته فراهانی هنگام مصاحبه با بی بی سی فارسی

فراهانی درگیر علل زیست محیطی است و از طرفداران ریشه کن کردن سل در ایران است.

در ایران ، او عضوی از کوچ نشین (Nomads) بود ، گروهی که در دومین مسابقه راک زیرزمینی خیابان تهران برنده شد. از زمان ترک ایران ، او با یک موسیقی دان ایرانی تبعیدی دیگر ، محسن نامجو ، همکاری کرده است. آلبوم آنها Oy در اکتبر 2009 منتشر شد.

در دسامبر 2014 ، وی مقام 6 را در لیست زیبایی سالانه مستقل منتقدان سال 2014 به دست آورد.

وی از زمان انتقال به پاریس ، با کارگردانان رولان ژوفه ، هینر سلیم و مرجانه ساتراپی و غیره همکاری کرده و در 63مین جشنواره فیلم لوکارنو عضو هیئت داوران بین المللی بوده است.

گلشیفته فراهانی1

جنجال - جدال سرسختانه
پس از حضور فراهانی در فیلم بدن دروغ در ایالات متحده ، گزارش شد که مقامات دولتی از خروج وی از ایران جلوگیری کرده اند. با این حال ، این مورد توسط همکارانش تکذیب شد و او در مراسم اکران آمریکایی فیلم ظاهر شد. آخرین اجرای سینمایی وی در ایران در مورد الی به کارگردانی اصغر فرهادی بود.

در ژانویه 2012 ، گزارش شد که فراهانی پس از برهنه شدن در فیلم مادام فیگارو فرانسه در وطن خود استقبال نخواهد کرد. به گزارش دیلی تلگراف انگلیس ، مقامات دولت ایران به وی گفتند: "ایران به بازیگران یا هنرمندانی مانند شما احتیاج ندارد. شما ممکن است خدمات هنری خود را در جای دیگری ارائه دهید." تصویری از شلیک در صفحه فیس بوک وی بحث زنده ای را درباره رفتار وی آغاز کرد. او همچنین در یک فیلم کوتاه سیاه و سفید از ژان باتیست موندینو به نام Corps et Âmes (بدنها و روح ها) به صورت برهنه ظاهر شد.




:: برچسب‌ها: بیوگرافی گلشیفته فراهانی , گلشیفته فراهانی , زندگی گلشیفته فراهانی , مهاجرت گلشیفته فراهانی ,
:: بازدید از این مطلب : 54
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 2 آبان 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: